Anton/kossorna 1-0

Var på Betessläpp i går med hela stora familjen. Ja, husse, matte och Lotta med familjen. Det var Arla som sponsrade och bjöd på kanelbulle och mjölk, smaskens! Fast jag måste säga att det hela var lite överskattat. Det var matte som fick idén efter att ha läst om det i GP. Jag får för mig att hon såg sol, gröna slätter och skuttande kossor framför sig. Ungefär som Tjuren Ferdinands vänner som stångades för att tävla om matadorernas uppmärksamhet.

Det här var mer långa sega bilköer. blåst, kyla, massa folk och strosande kossor. Tji fick hon för att hon ville bidra till kossornas stress med massa gloende folk runtomkring. Fast de kanske gillar uppmärksamhet, vad vet jag? Jag tycker mest de såg lite vilsna ut.

Utan att bli beskylld för ohälsosamt stort ego så var det nog jag som i särklass var den trevligaste attraktionen på det ställe. Ja, i alla fall för de små barnen runt omkring. "Får man klappa" var nog den mest frekventa frågan från de föräldrar som passerade med sina små guldkorn. Och visst fick de det! Alldeles förtjusta i min gyllene päls var de flesta. Kanske skulle starta en egen tradition med "Antons betessläpp"? Ser jag en hare så skuttar jag också ganska friskt och jag har hört att jag ser rolig ut när jag rullar mig i gräset också. Lite mer underhållande än de där kossorna som förmodligen allra helst ville vara i fred!

Lite bildbevis från betessläppet:



Många bilar blev det



Små söta kalvar kunde man klappa



Ett litet litet skutt och en stor stor folkmassa




Och en liten liten spark bakut



Här har ni en kille som skuttade mer




Buskillen Melvin


Kommentarer
Postat av: Faster Lotta m familj

Hej björnen......

Tur att barnen fick dig som attraktion istället för de slöa kossorna ;)



Pöss på dig

2009-05-10 @ 21:08:41
Postat av: Rex

Haha, låter bra med "Antons betessläpp", jag kan hänga på så jkan de barnen som e lite rädda för stora hundar klappa mig som e liten, men jag har förstås ingen gyllene päls som drar uppmärksamhet till sig.



Voff!

Rex

2009-05-11 @ 15:20:35
Postat av: Anton

Hej mina vänner!



Jo du Rex, du har ju ingen gyllene päls men du är himla cool ändå! Vi skulle nog utgöra en fin attraktion tror ja! Må så gott i solen!



Voffelivoff!

2009-05-24 @ 11:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0