En dag på slottet



Det var en gång en vacker solig dag i juli. Ja, närmare bestämt 4:e juli var
det när vi styrde kosan mot Tjolöholms slott utanför Kungsbacka.



Här strosade vi runt i de vackra omgivningarna. Som ni ser på bilden så
hade min mattes mor en vacker cerise topp på sig och husse hade varit
klok nog att ta med vatten till mig en sådan varm dag som denna.



När det skulle fotografering till var den vackra hunden Anton inte sen att
posa. Det är nästan som att man kan tro att han föddes framför en kamera.



Mattes mor och far är heller inte dåliga på att posa. Så här tjusiga blev de
tillsammans framför slottet.



Slottsträdgården var full av prunkande rosor och andra fina växter som det
gick utmärkt att kissa på.



I den här härliga viken så badade både jag, husse,  matte, mattes mor och
far. Och en massa barn. Det var som att kliva i badkaret sa husse. Jag höll
inte riktigt med eftersom jag inte gillar att kliva i badkaret. Men skönt var det!



Tillbaks till verkligheten i förorten. Långt från praktfulla slott och prunkande
slottsträdgårdare. Men våran balkong är ändå inte så illa. Jag tycker den
passar alldeles utmärkt till att sitta och kika på brudar på kvällarna mellan
gallret där.

Snipp snapp Slut så var dagen slut!

/Tjosvejs och vift på svansen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0